Jag skriver...

torsdag 27 maj 2010

Tillbaka på hemmaplan igen


Efter 2 fullproppade dagar på Strand Hotel Borgholm på Öland så jag är tillbaka i vardagen igen. Det är hektiskt på jobbet och alla ber om min uppmärksamhet och min hjälp.

Dagarna på Öland bjöd inte på så värst mycket tid för löpning. Eftersom klockan ringde strax efter 4 på tisdagsmorgonen var jag rejält trött på kvällen och då vi hade en timmes fri tid fram till middagen prioriterade jag att sova den stunden. 50 mil i bil tar på kroppen även om man bara sitter still. Jag körde dessutom själv hela vägen. Tänkte ge mig ut på kort tur före frukost på onsdagen men middagen med underhållning var inte slut förrän efter 23 så när klockan ringde 5.20 tittade jag ut genom fönstret på ett blåsigt, regnigt Öland och valde återigen sömn och somnade om en timme. De extra dagarna vila gjorde nog bara gott för kroppen.

Idag tog jag mig ändå ut på en löprunda på lunchrasten trots att jag hade så mycket att göra. Kände att det var nog lika så bra att få något annat att tänka på en stund. Solen sken och det var precis lagom springtemperatur. Jag tog rundan över Stakvägen och Björneborgskorset (enda stället i Sverige som innehåller fem Ö bjÖrnÖbÖrgskÖrsÖ hihi) Och sen gamla vägen tillbaka till jobbet. Det var himla skönt idag och det gick lättare o lättare och fortare o fortare. Det blev dryga 18 km med ett snittempo på 5.05

Eftermiddagen kändes mycket lättare att jobba, trots stressen.
Löpning är världens bästa medicin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar