Jag skriver...

söndag 23 maj 2010

Lycklig!

Idag tänkte jag få till ett långpass på runt 50 km. Klurade och klurade hur jag skulle springa för att få ihop det. Men kom till slut på en väg som skulle vara tänkbar. Det blåste kallt när jag drog iväg och var molnigt. Sen kom solen och stekte varmt på den långärmade svarta tröjan jag hade på mig. Sen kom regnet, först skvätte det bara men sen kom det spöregn. Faktiskt ganska skönt. Efter ytterligare en tid så kom solen igen och det blev jättevarmt. När jag var nästan framme där jag skulle sväng iväg mot skogen igen var mitt vatten slut och stora svarta åskmoln tornade upp sig. Så jag valde att springa hem. Turen blev ändå lite längre än 39 km så jag är nöjd. Sprang sakta och kände mig hela tiden stark. Det trista är att springa ensam på sånna pass. I julklapp önskar jag mig härmed en ultraspringkompis som bor nära mig.

Veckan har varit bra med endast en vilodag. Jag har sprungit nästan 11 mil och cyklat ett pass. Kommande vecka ska jag till Öland med jobbet tisdag till onsdag så vi får se om det erbjuds någon tid för löpning. Jag packar med skorna ifall att.

Naturen är så vacker just nu. Det doftar underbart och alla träd är så där lysande gröna. Jag njuuuuter av livet och allt flyter på så himla bra just nu.

Jag är lycklig!

1 kommentar:

  1. Intressant. Nästan lika löpvecka. Fast jag hade kortärmat i söndags.

    SvaraRadera