Jag skriver...

torsdag 20 maj 2010

Högt betyg för min nya löparkjol

Åskan dundrade när jag cyklade hem från jobbet. En arbetskamrat har höns hemma så jag brukar köpa finägg av honom. Idag var det leverans så det blev en äggmacka i väntan på att åskan skulle ge med sig.

När vi beställde grejer från Activ Instinct i våras så köpte jag mig kjol. Idag var den stora dagen då den skulle testas. Den har innerbyxor så inte låren skaver och är av tunt, lätt tyg. Den var kanonbra att springa i och kommer bli en klar favorit. Jag tycker dessutom att den är snygg.
Jag blev avsläppt vid motionsspåren vid Lisas Höjd och sprang upp, upp, upp till Hultet. Där tog jag femman, sen milen, sen femman igen innan jag sprang hem. Knappt 27 km blev det varav 24 var i den kuperade terrängen. Jag tog det lugnt och njöt av att känna mig stark.

Just nu sitter jag och funderar på vart jag ska springa imorgon. :-) Men jag ska nog gå och lägga mig. Sambon har beredskap och fick dra iväg på jobb nu så det är lite ensamt här.
Go natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar