Jag skriver...

onsdag 5 maj 2010

Cykel är också kul!


Igår tänkte jag göra något annat än att springa och hittade ett gammalt mail från Mathias att det var Värmlandsserien i mountinbike vid Björkvallen. Jag hade ingen aning om vad det innebar eller hur man gjorde, men beslutade mig för att åka dit. Det var massor av folk och fina cyklar där. Jag anmälde mig och inväntade start.
Banan var mycket kuperad och jag provcyklade den lite. Slingan vi skulle köra var ca 2 km och vi skulle köra den 3,5 varv. Det kändes lagomt eftersom den var så tuff.

Starten gick och jag la mig ganska långt bak men kom ganska snart ikapp ett par cyklister som jag fick köra om. Åh, va det var roligt! Jag är en fegis när det gäller mtb men allteftersom tiden gick så körde jag på fortare och fortare. När sen sista varvet var avklarat var jag nästan lite besviken och ville köra mer. Men jag rullade nerför Kurlandabacken och hem.

Jag måste börja köra mer mtb. Det är ju så himla kul! Det syns på bilden här ovanför. ;) Nästa deltävling är i Filipstad om 2 veckor och jag överväger starkt att åka dit.

Idag började jag dagen med 45 spinning på Galaxen. Gött att komma igång på morgonen och man känner sig fräsch när man kommer nytränad och nyduschad till jobbet. Solen skiner ute på dagarna och jag är lycklig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar