Jag skriver...

måndag 4 juni 2012

Halv efter hel

Funbeat fick jag kontakt med en tjej här i Kristinehamn som ville ha löparsällskap. På harsprånget för snart 2 veckor sen kom hon fram och vi började prata. Vi bestämde att ta en kort pratrunda dagen efter Stockholmsmaran.

Regnet öste ner igår. Jag var inte superpeppad utan kände mig mest sömnig och seg. Käkade mat och klädde om och sprang sen för att möta upp min nya springkompis. Det gick förvånansvärt lätt och jag flög nästan fram.

Som dränkta katter möttes vi en bit hemifrån och sprang utåt Posseberg. Vi hade väl inte tänkt att springa så långt egentligen men beslutade ändå att springa runt, vilket betyder 21 km.
Vi babblade hela tiden och benen bara gick. Det gick superlätt! Tittade på klockan flera gånger och såg att det gick ganska fort.

Tiden bara försvann och km'arna också och rätt som det var, var vi hemma igen. Till min förvåning i en snittfart på 4:54! Jag klämde alltså in en halvmara på 1.43 så där dagen efter maran! Helt sjukt! Jag måste vara i bra form nu. Jag bara dansade fram, det kändes så lätt! Och lagom till att vi var tillbaka hade regnet upphört och solen tittade fram.

Kroppen känns helfräsch, men idag ska jag vila lite tänkte jag. :)
Jag känner mig så stark nu! Det är så härligt!! :)
Fina vi var i våra "överdragskläder" före marastarten! :)

1 kommentar: