onsdag 4 maj 2011

Sandra - backen 1-0

Idag stod det backträning på mitt nya träningsschema. Jag begav mig till Hultet för att få en chans att kuta uppför och nerför samma backe utan att någon funderade på vad jag höll på med. Skogen är dessutom det bästa som finns att träna i, om man frågar mig.

Jag värmde upp i drygt 2 km innan jag var framme vid backen som skulle bestigas 6 gånger. Tempot skulle vara maxfart så jag tog i och sprang uppför i bra fart. Pulsen var uppe i 180 slag/minut. Backen tog lite över 40 sekunder att springa. Jag gick nerför backen igen och när jag kom ner gick jag ett par meter innan det var dags igen. Upp! Upp! Upp!

Det kändes bra, det var faktiskt riktigt kul. :)

När jag sprungit 6 gånger ville jag inte sluta så jag tog backen 2 gånger till, allt vad jag kunde. Wihooo!

Därefter joggade jag 2,5 km tillbaka igen.
Jag skrapade ihop 200 höjdmeter på de knappa 8 km som passet blev.
Jag fick till ett riktigt bra pass, tycker jag själv!

1 kommentar:

  1. Ja, backträning är faktiskt kul! Jag brukar göra mina i en brant backe upp i från kyrkan i närheten av mitt hem. Passet brukar ske tidigt på morgonen så oftast är det bara hundägare som ser mig gasa i uppförsbacken!

    SvaraRadera