Jag skriver...

tisdag 3 maj 2011

Stig och stig

På förmiddagen idag sprang jag 16 km-slingan på Hultet. En underbar runda på krokiga stigar! Jag har längtat som en galning hela vintern efter stigar i skogen. Rotiga, steniga, blöta och helt fantastiskt underbara! Idag flög jag fram. Jag sjöng, jag log och benen kändes så otroligt lätta. Det är så vackert i skogen och naturen.
Synd bara att 16 km tar slut så fort.
Vackert. Foto: Annica Arvidsson

Foto: Annica Arvidsson

Foto: Annica Arvidsson

Det går upp och det går ner. Foto: Annica Arvidsson
Kvällen ägnades åt en annan Stig, nämligen Stig Larsson på HK Träningscenter. Det var en kurs på 90 minuter där vi gick igenom fötter och deras betydelse för den allmänna hälsan. Det var enormt intressant och Stig visade sig vara mycket kunnig. Jag kommer att boka en personlig genomgång med honom då han går igenom mina fötter och mitt löpsteg och vad jag ska förändra och förbättra. Kanske kan det vara en lösning på alla bekymmer med blåsor? Eller något som kan lindra min hallux valgus?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar