Jag skriver...

lördag 10 januari 2015

Snöstorm + mtb = inte sant

Planen var en tur på cykel idag. Kanske inte världens bästa plan med tanke på att stormen Egon skulle komma till byn.
Men det är väl bara o köra i skogen så känns det inte att det blåser. Och dubbdäck har vi ju. Lite snö ska väl inte hindra heller. Eller?! :)

Så efter en skön sovmorgon och mysig frunch packade vi oss iväg. Det hade redan kommit typ en decimeter snö. Och det var svårt att se nåt. Benen tryckte på ändå på de oplogade vägarna. 

När vi väl kom in i skogen kändes det inte längre att det blåste. Men stigen var översnöad så det gick tungt och det var svårt att se vart vi skulle. 
Men samtidigt var det lite kul. Och mysigt med all snö. 

Det var inte lätt att se hur man skulle kryssa fram i skogen och det dröjde inte länge förrän jag körde omkull. Men det gick bra. 

På stigen fanns ett blöthål som jag tänkte cykla runt. Men det tog tvärstopp, jag fick inte ur foten ur pedalen och föll rakt åt sidan. Hann o få ut armbåge och knä lagomt tills jag slog i en stor sten. Aj! Inte skönt. 

Vi fortsatte lite men bestämde oss sen för att åka hemåt. Det var för bökigt med snön. 
Innan vi kom hem hade jag farit i backen ytterligare två gånger. 

Det var ingen bra dag att cykla idag.
Jag är lite blåslagen här o där. Men det går över. :)

Imorgon ska vi göra säsongspremiär på längdskidor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar