Jag skriver...

tisdag 20 januari 2015

LÄKT!

Igår var det åter dags igen för att röntgas och besöka läkaren. Den här gången var jag väl förberedd på att han skulle säga att läkningen fortgår men att jag inte får springa än. Många är de gånger jag åkt dit, varit glad och förväntansfull. Nu, kanske? Och sen har jag blivit besviken på att det inte blivit som jag trott. Och den här gången hade jag också lite ont efter omkullcyklingen förra helgen så ett negativt besked hade inte varit oväntat.

Men döm om min förvåning när läkaren säger att det är läkt! Röntgenbilderna visar att sprickan fyllt i sig bra och jag klassas som läkt! Leendet nådde örsnibbarna kan jag meddela!

Glad och lite omtumlad satt jag mig i bilen på parkeringen och tårarna bara kom. Glädjetårar. Äntligen!
Jag får börja springa igen. Jag är så glad och hela kroppen känns så sprudlande energisk!
Äntligen tummen upp från doktorn!

Åkte till Filipstad och de bästaste skidspår som finns att få tag på härikring. Ett dagsspårkort kostar 50:- och jag skulle kunna betala det dubbla för så fina spår.
Jag kände hur hela kroppen bubblade av lycka och styrka. Alltså, jag har aldrig åkt skidor så fort! Det gick galet bra! Jag var så glad! Jag kände hur jag kunde trycka på utan att vara rädd att det ska göra ont. Jag kunde åka avslappnat och jag njöt! Ja jösses vad jag njöt!

Landade sen hemma hos mamma. Fick varm dusch och god mat, det bästa jag vet. Lax!
Tog mig sen hem och lämnade tillbaka bilen jag fått låna över dagen. Underbara, supersnälla Maria som lånat ut sin bil till mig. Evigt tacksam för det!

Hemma väntade min älskade sambo och så hade han gjort chokladmousse som vi kunde fira med tillsammans. Fira att jag är helt LÄKT! Så himla galet gött!

Nu gäller det bara att ta det lugnt i början och sakta trappa upp. Men bara vetskapen om att jag är hel igen gör mig så glad! Fantastiskt GLAD!!!
Foto: Privat

1 kommentar: