Jag skriver...

tisdag 23 december 2014

En uppbrott

I fem år har vi hängt ihop. Vi har haft ett ganska tight förhållande och vi har litat på varandra. Men nu är det slut. Jag talar om min älskade lilla bil.
Den hann inte ens vara på Blocket i ett dygn innan den fick ett nytt hem. Men den får det säkert bra hos sin nya ägare också.
Det är lite blandade känslor att vara utan den. Eftersom den har fungerat så bra i alla år kan den ju pajja och kosta pengar närsomhelst. Vilket är skönt att slippa. Men det är också ett uppbrott och en massa känslor inblandat. Om mn nu kan ha känslor för sin lilla bil.
Men så är det! :)

Igår var jag bokad för ett spinningpass och jag var på så gott humör, trots skilsmässan från bilen. Jag körde på och kämpade hårt! Riktigt gött!
Jag testade en grej också, att ha på en buff runt huvudet. Visserligen var det riktigt varmt men grejen var den att jag skulle slippa få all svett i ögonen. Efter spinningpassen ser jag helt rödsprängd ut vanligtvis och det svider otroligt mycket.
Buffen orkade hålla undan svetten nästan hela passet, men de sista låtarna rann det genom men jag klarade ögonen. Ett lyckat försök alltså.

Nu är det snart jul och dagarna är bokade för att flänga runt hos nära och kära. För att börja ledigheten bra drog jag till gymmet och repade av ett pass på crosstrainern.

God Jul kära vänner!

Gammal bild i nerlagd julgran :)
Foto: Privat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar