måndag 8 september 2014

Morgongym

Jag gillar ju att träna, och framförallt att springa. Nu är det dags att försöka dra igång lite mer träning igen efter alla dessa 12 veckor på kryckor. För att jag inte ska göra för mycket, fel eller på nåt sätt riskera att detta blir ännu mer långdraget har jag tagit hjälp. Jag har skaffat mig en PT. Och imorgon ska jag träffa sjukgymnasten, så till tillsammans ska vi komma på ett bra upplägg.

Jag vill få hjälp med att träna styrka och bygga en stark löparkropp som klarar belastningen. Jag vill få hjälp med att veta vad jag ska göra på gymmet, inte bara gå dit helt random och dra och lyfta lite. Nu är det slut på det. Ordning och reda ska det bli. :)

Mitt första upplägg är fokus på övningar som inte belastar höften och gör mig starkare som löpare. Schemat startade idag och jag gillar ju att träna på morgonen så jag hängde på låset när gymmet öppnade kl 6.00.
Foto: Privat
När jag var klar cyklade jag till jobbet, mör och glad. Förbaskat glad faktiskt. Det regnade ute. Och vet ni, det gör inte ett dugg. För det är bara vatten, och det är så underbart att kunna cykla till jobbet igen. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar