Jag skriver...

söndag 14 september 2014

Lyhörd långcykling

Det var ju strålande vacker dag idag. Igen. Det är ju helt fantastisk väder vi har!

Efter en god lunch hoppade vi på cyklarna och drog iväg och röstade innan vi styrde ut mot landsvägen. Lite motvind och solen värmde gött.
Foto: Privat
Vi hade en liten plan på att cykla en liten längre tur. Långsamt och lugnt. Och väldigt lyhört på hur höften känns.

Det gick bra. Vi susade fram längs fram vägen. Fina vägar som snirklar sig mellan små röda stugor.

I Degerfors stannade vi för lite energipåfyllning innan vi åkte de sista milen hem.
Foto: Privat
Summa summarum blev det 65 km. Det tog oss 2,5 timme och höften känns ok. :)
Benen däremot var riktigt slitna på slutet. Det märks att jag tappat väldigt mycket på dessa stillasittande månader.
Men det är ok, inget jag kan påverka nu. Jag blickar framåt nu och GLÄDS, med stora bokstäver, att jag kan röra på mig igen utan att det gör ont. Jag tar en dag i taget och kommer skynda långsamt.
Jag hinner ju. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar