Jag skriver...

tisdag 23 september 2014

Tufft vattenpass

Idag körde jag ett intervallpass simning för första gången. Det var riktigt, riktigt tufft.

Jag följer mitt uppsatta schema och det fungerar väldigt bra. Idag stod det simning intervall.

Jag började med att simma 200 meter insim. Stannade, laddade mentalt för 10 gånger 100 meter! 10 gånger! Det var tufft redan mentalt, men det kanske var det som gjorde det värre. Att jag intalade mig att det skulle va jobbigt också.

Första hundringen gick snabbt, i alla fall för mig. 1.54.8
Pulsen var hög och det vanligtvis kalla vattnet kändes inte alls kallt.
Jag vilade ca 45 sekunder.
Sen nästa hundring, 1.58.7

Negativa tankar om att jag inte kommer klara alla 10 kom smygande. Det här är för tufft! Men envis som jag är så fortsatte jag.
1.56.6
1.56.7
1.56.9

Jämna tider och jag var halvvägs! Nu började jag inse att jag kommer fixa alla tio! Armarna började bli trötta och träningsvärken i latsen efter gårdagens gympass, kändes markant i varje armtag.

1.57.2
1.57.7
1.57.9
Nu är det näst sista. Men kraften fanns inte riktigt kvar. Mitt ansikte kokade och jag såg säkert ut mer som en tomat än mig själv.

Avslutade de sista två på 2.00.8 och 2.02.6Det fanns inte mer kraft kvar.

Simmar lugnt 300 meter till.

Jag är trött och känner mig som en seg geleklump. Och jag är så nöjd!
Jag fixade alla tio intervallerna! Och jag kunde ändå hålla hyffsat jämna tider.
Ett riktigt bra simpass!
Foto: Privat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar