Jag skriver...

söndag 13 april 2014

Tec-längtan

Igår kl 10.00 startade TEC Täby Extreme Challenge. Jag har sprungit tävlingen 3 gånger och i år har jag valt att va hemma istället. Men det var tufft. Riktigt tufft att sitta hemma och bara vilja dit. Många av mina kompisar var och är där. För löparna springer än.

Andreas Falk hann springa i mål som herrsegrare på 100 miles igår innan jag la mig. Det var så sjukt spännande. Elov (tvåan) låg bara 2 minuter efter, inför sista varvet.
Man kunde gissa vinnartiden och vinna en startplats till tec 2015. Jag gissade på 13.37.26 och Andreas vann på 13.34.40 så jag var ganska nära i alla fall. Om det resulterar i en startplats till nästa år återstår att se.
Grymma Maria Jansson vann damklassen på 16.44.01. Galet bra!
Maria och jag för start på Round Rotherham, England
Foto: Privat

Jag följer liveuppdateringarna hela tiden. Tobias vann just 50 miles natt-klassen.

För egen del har det inte blivit mycket löpt. Jag sprang hem från jobbet i fredags. 12 små km'ar med ryggsäck i solen. Skönt.
Igår körde jag lite styrka hemma med kettlebell och TRX-banden. Så nu sitter jag här med träningsvärk i magen.
Det är snart dags att dra iväg på veckans simning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar