Jag skriver...

lördag 26 april 2014

Evalds demodagar


Evalds mtb. Ett cykelföretag som funnits sedan 1992. Iår arrangerade de demodagarna för fjärde gången vid Kinnekulles fot. Min kära sambo och jag köpte oss en biljett till detta.
För ynka 100 kronor kan man testa ett 70-tal cyklar i dess rätta miljö. Köra vackra slingriga stigar och frottera sig med cykelfolk. Hundra kronor. Galet billigt. Vi fick dessutom både lunch och goodiebag. 

Vädret har varit strålande och vi har haft en toppendag! Jag har kört hardtail, fulldämpat och 29". Cyklar för upp till 50.000!
Bara miljön här, naturen med alla vitsippor gör mig nästan lyrisk. 
Verkligen, verkligen toppen!!

Imorgon får vi testa Kinnekulleleden med en utvald cykel. Alltså hela leden. 5 mil mtb på Sveriges kanske finaste stigar. Jag ska köra en fulldämpad Scott, 29"

Undrar hur det kommer kännas att komma hem till min 26'a sen?!

Och vet ni, det ska bli toppenväder imorgon också!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar