Jag skriver...

fredag 8 november 2013

Till och från

Ulrica och jag möttes upp i morse och tog oss ut mot Gustavsvik i ett behagligt tempo. Det var skönt ute men det blåste en hel del. När vi vände om och sprang tillbaka kände vi att det tog i ännu mer. Skumt att man kan ha motvind åt båda håll?! ;)

Till slut valde vi en annan väg för det var så jobbigt åt öronen med suset i motvinden. Det var en lättnad när vi vände in mot huset och fick lite lä. Kryssade oss sen tillbaka, Ulrica hemåt och jag mot jobbet.
drygt 16 sköna km i mörkret. Bra fredagsstart.

Men sen hade jag ju bara springkläder på jobbet... Jaha, då får jag ju springa hem också. Tog det lite lugnt och lät veckans jobb rinna av mig medan medan jag joggade hemåt över skogen. Nästan 8 km till samlingen.

Vet att jag inte är färgmatchad... ;)
Foto: Privat

Imorgon blir det röj kan jag berätta! Kristinehamn Multisport har fått vårdnaden om 16 km-spåret på Hultet. Spåret är dåligt underhållet men nu ska det bli ändring på det. Vi är inte mindre än 18 personer som ska hjälpas åt att röja, markera och snickra nya spänger. Det kommer bli superfint.
Kommunen står för material till spängerna och vi för jobbet.
Blir det tid över ska vi reflexmarkera slingan också. Jag har suttit och klippt reflexbitar nu så fingrarna är krokiga. :)
Artikel från lokaltidningen idag.

På kvällen sen blir det mera röj med middag och annat skoj. Röjarlördag is on the schedule!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar