Jag skriver...

onsdag 13 november 2013

Cykling, sovmorgon, intervaller och simning

Så var det äntligen tisdag och dags att cykla lite igen med Kristinehamn Multisport. Vi blev hela 8 stycken, 7 grabbar och så lilla jag. Det var halt i skogen och snart är det nog dags att få på dubbdäcken. Det blev en geggig och blöt tur på 1,5 timme.

Idag har jag varit på utbildning och därför började jag lite senare än vanligt. Gött, då kan man springa på morgonen och sen äta frukost hemma. Det är gött. Tänkte mig springa en mil typ, men när klockan ringde så ställde jag om den en timme senare och somnade om! Ha! Det satt fint det! Det behövde jag säkert. :)

Kvällen bjöd ju som vanligt på intervaller med klubben. Det är nästan kusligt va mycket intervaller jag gjort på sista veckorna.
Idag var det Josef som ledde oss.
Vi sprang upp till Björkvallen, som uppvärmning och där stod "Stegen" på schemat.
Vi körde 1.40 min, 40 sek vila
1.20 min, 40 sek vila
1.00 min, 40 sek vila
40 sek
Sen blev det långvila på 90 sekunder.
Sen stegade vi upp alltihop en gång, vila 90 sekunder och sen alla intervaller neråt igen.

Grymt jobbigt men säkert jättebra. :)

Efter löpningen gick jag in i simhallen och försökte mig på att simma lite. Det gick väl så där men jag tragglar vidare...

Det börjar dra ihop sig till KUL-helg. Det är mycket att få ihop nu. Hoppas dygnets timmar räcker till. Det kommer i alla fall bli en toppenhelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar