Jag skriver...

söndag 10 november 2013

Röj och nya skor

Så var helgen slut ännu en gång. Igår var en bra dag med byggandet av en ny spång och så körde jag röjsåg för första gången. Kvällen blev också riktigt trevlig med multisportlekar, härliga människor och god mat.

Let's RÖJ!!
Det var ett stort gäng som slöt upp och jobbade flitigt. Det är roligt med samarbete och det går undan när man är många.
Resultatet blev strålande och Jörgen och jag provsprang sträckan nu i kväll med pannlampa. Det är riktigt blött på vissa ställen och vattnet når upp på vaderna. Det är som att springa i en bäck liksom. Vi hann prata och dilla om det mesta och som vanligt är supertrevligt att umgås med Jörgen.

Jag testade mina nyinköpta trailskor. Ett par Inov-8 Xtalon 212. De är både snygga och sköna.
Nya dojor! Rena och fina.
1,5 timme senare såg de inte riktigt likadana ut.
Sen funkade de riktigt bra i skogen också. Bra fäste och skön löpkänsla. Jag är nöjd än så länge.
Idag var det ju också en ny lektion på crawlskolan. Inte vet jag om det går framåt eller ej men det är väl bara och traggla vidare.

Nu är det bara några dagar kvar då alla bitar ska falla på plats inför KUL-helgen till helgen. Det är mycket som ska fixas med kartor, boende, handling, snitsling av bana osv.
Men det ska bli roligt att träffa alla löparkompisar igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar