Jag skriver...

måndag 14 juni 2010

Laddad!

Så där ja, nu var sista passet innan Kristins Runde avklarat. Varför ändra ett vinnande koncept? Jag sprang 25 km på måndagen och sen var det Täby Extreme Challenge på lördagen. Det gick ju kanoners så jag provar med samma taktik.

Försökte prova ut ryggan, Lundhags Trailrunner, som jag fått låna (för ev. senare köp) av Daniel. Men den bara skumpade och jag kände mig bara neg till den så jag tog min gamla väl beprövade Camel Bak. Men eftersom jag måste bära med mig lite mer grejer på lördag så tog jag även på en midjeväska och en handburen flaska. Fullpackad begav jag mig ut. Här skulle testas!

Jag skulle springa till stugan i Vilången och där väntade Simon och vi skulle äta när jag kom dit. Jag sprang över skogen och det blev 14,7 km. Det kändes lätt och bra. Luffsade bara i ett mystempo och pratade i telefon med Laila, som också ska till Kristins Runde. Vi pratade och finslipade lite planer.

Väl framme i stugan åt jag grillad kyckling, potatissallad och njöt av solen och sällskapet. <3 Sen började frysa trots att jag satt på mig torra kläder så jag beslutade mig att springa tillbaka också. Annica ringde och frågade om jag var sugen på en tur så hon fick skjuts av sin man till mig i Vilången och så sprang vi tillsammans hem igen. Jag fick håll på hemvägen annars kändes det himla bra.

Jag är laddad och allt känns toppenbra!

2 kommentarer:

  1. Grymt fin nyadesignen blev av din blogg. Härligt och somrigt. Hoppas på en uttömmande rapport från norge när du återvänt. Ge allt. Tror på dig. mvh d;)

    SvaraRadera
  2. Kan det gå annat än kanonbra? :-D

    SvaraRadera