Jag skriver...

söndag 13 juni 2010

När solen skiner och det regnar...

...då dansar alla gubbar och kärringar!
Så sa alltid min morfar. Idag när jag sprang så var det just sol och regn, men jag såg inga som dansade. :)

Som småbarnsförälder får man vara beredd att ta första bästa lediga tur och springa. Idag satt jag i myskläderna och drack kaffe när det plötsligt kom en chans till löpning. Endast 10 minuter senare var jag ombytt och på väg. Brandman kanske skulle vara ett passande jobb för föräldrar? Eller Superman, släng dig i väggen! Det gick lätt att springa idag dessutom. Under 5-minuterstempo på knappa 17 km. Det känns bra. Imorgon blir det ett av de sista passen innan tävlingen i Norge på lördag.

Efter löprundan var det dags för kalas igen. Släktkalas för Lillebror som fyller 6 år på tisdag. Ljudnivån steg flera hundra gånger och jag är lättad och glad när mitt hem åter blir tyst lugnt. Nu är det över för i år.

Supernöjd med sitt nya vattengevär!

Tårtan som han fick välja själv.

1 kommentar:

  1. Lycka till i Norge Sandra!! I fall jag inte hinner titta förbi en gång till innan dess.

    P.S. bra val av tårta, grabben har smak :)

    SvaraRadera