Jag skriver...

onsdag 29 juni 2016

Laddad för Åre

I morgon efter jobbet bär det iväg norr ut. Med en mellanlandning och övernattning i Mora är sen målet Åre. Jörgen och jag ska starta Haglöfs Åre Extreme Challenge på lördag.

Det ska bli väldigt spännande, på många sätt.
Dels ska jag paddla i surfski på Åresjön. Jag hoppas verkligen att det inte är så kallt i vattnet eller att jag behöver bada. Det är jag inge sugen på. Dels tar det onödig tid, dels är jag en riktig badkruka. Haha!
Paddelsträckan är 18 km.

Sen ska vi springa över Åreskutan. Jag hoppas det bjuds på klart väder så vi kan njuta av utsikten högst upp.
Löpningen är 15 km med 1000 höjdmeter som ska tas så det blir att packa med stavarna, tror jag.

Därefter ska vi cykla mtb. Uppför och nerför, totalt 700 höjdmeter.
Cyklingen är 31 km.

Så det kommer bli en skojig och tuff dag, tror jag. På kvällen är det middag och bankett.
Jag har aldrig varit i Åre så jag hoppas på fint väder så vi får njuta av utsikten på toppen av Åreskutan.

I måndags när jag var ute och cyklade så pajade min bakväxel. En himla tur, faktiskt! Tänk om den pajat i Åre i på lördag liksom. Jag åkte raka vägen till Team Sportia som lovade att hjälpa mig så den skulle bli klar tills vi ska åka. Fantastiskt stort tack för det!

Här finns flera filmer från tävlingen som man kan inspireras av.

Jag vet inte om man kan följa tävlingen live, men längst upp i det här inlägget finns länken till deras sida.
Foto: Sirkka Hagberg


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar