Jag skriver...

söndag 19 juni 2016

Vätternrundan DNS

Förra året cyklade sambon och jag runt Vättern i strålande solsken. Natten var stjärnklar och nästan vindstilla. Vi cyklade hela varvet runt utan svackor och det var en riktigt trevlig resa.

Så vi bokade en varsin startplats även i år. Vi förstod att förra årets väder var ett undantag, men nu de sista dagarna när det börjades prata om det stora regnovädret så kändes det lite väl dåligt. Vi kollade alla väderapp'ar som fanns typ. Vi diskuterade hur vi skulle göra.
Om jag talar för mig själv så skulle jag aldrig banga vädret. Väder accepterar man, det är som det är. I en löpartävling skulle jag starta oavsett väder, om det inte vore fara för liv så klart.

Men nu hade vi bokat detta tillsammans. Vi skulle ha en trevlig tur helt enkelt. Vi kollade väderprognosen på Nyhetsmorgon i fredags. Där visades att regnet skulle gå mestadels ut över Östersjön men att det även skulle drabba oss som skulle cykla.
Då tog vi beslutet att ställa in. Ett beslut vi var överens om.
Ändamålet för loppet var att ha trevligt, det skulle det inte bli i regn.

Och visst, jag har ångrat mig flera gånger, att jag inte åkte ändå. Men istället för att cykla blöt och kall sprang jag 46 km på vår vackra Järnled igår. Lycklig och varm. Det är där jag trivs bäst, i skogen, i löparskorna. Jag är ju trots en en löpare, ingen cyklist. ;)
Foto: Privat

Foto: Privat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar