Jag skriver...

måndag 18 maj 2015

På gång!

Det rullar på. Livet, vardagen, helgen och träningen. Det går bra att cykla landsvägscykel med gipsad tumme och det funkar alldeles utmärkt att springa. Tack och lov.

Jag har gjort några långpass löpning, för mig över 30 km. Ann-Sofie var i Värmland och vi sammanstrålade och sprang Åsjöleden tillsammans. Nästan 800 höjdmeter och 32 km magisk, trollsk, Värmländsk urskog. En mycket trevlig och härlig dag.
Foto: Privat

Foto: Privat
Träningen inför Vätternrundan går också bra för mig och min käre sambo. Vi tränar på att ligga på rulle, göra rätt tecken och "vänja oss" vid sadeln. I torsdags tog vi med oss cyklarna och 2 vänner till Karlstad för att cykla Klarälvsbanan. Det är 9 mil asfalterad, nedlagd gammal banvall mellan Karlstad och Hagfors.
Ganska rakt var det också
Foto: Privat
Vi utgick från Karlstad, cyklade 5 mil och vände sen hemåt med skön medvind i ryggen.
Fin cykling utan en bil i sikte. Solen sken på oss och vi stannade och fikade på halva vägen.
Foto: Privat

Foto: Privat
I helgen blev jag också ultra igen! Som jag längtat! Min vän Maria och jag sprang IronTrail-banan tillsammans, plus hemifrån. En helt fantastisk dag där varje liten cell i kroppen skrek av glädje. Trots att klockan slutade ticka på 49 km kändes benen starka och jag känner hur jag är på väg tillbaks.
Underbart!
Före start
Foto: Privat
Glad
Foto: Privat
Nu följer fyra veckor med fyra lopp. Planeringen är följande:
23 maj
Valmetrundan 150 km landsvägscykling.
Sambon och jag ska köra detta som ett genrep till Vätternrundan. Testa lite utrustning och energi osv. Ett bra träningspass med service liksom.
28 maj
Harsprånget 6 km stadslopp
Vi är ett gäng från jobbet som deltar i lagtävlingen. Min fartträning finns inte alls så det blir inget race för min del.
4 juni
Jag blir av med gipset!!
(Inget lopp men väl värt att nämnas!)
Multisport-tävlingen i Örebro som jag deltagit i förut. I år har jag en ny lagkamrat. En tjej. Det blir min första start i dam-klassen, då jag tidigare bara kört med Jörgen i mix-klassen. Det kommer bli superkul och jag hoppas det funkar med tummen.
13 juni
Vätternrundan 300 km landsvägscykling
Jag ser fram emot att få cykla hela natten och se solen gå upp över Vättern. Att rulla in i Motala och över mållinjen, hand-i-hand med min kärlek, och känna att vi gjorde det. Tillsammans.

Så jag är på gång igen. Bara så ni vet. ;)




1 kommentar: