Jag skriver...

söndag 29 augusti 2010

Tjejerns triumfer i Skövde

Jag kunde inte hålla mig, utan satte mig i bilen och åkte ner till Skövde för att se målgången av 24-timmars men kom på det för sent och hittade inte riktigt fram så jag missade det med 5 minuter. Lite surt men jag fick ändå se och träffa en massa goa ultramänniskor.

Torill Fonn-Hartikainen tog svenskt rekord med 209 km och Åsa Hällstorp var tvåa på 202. På tredje plats kom Kristina Paltén med 184 och alla tog personligt rekord! Detta trots regn och vind!

Av de fem första platserna i Riksmästerskapet så var det fyra som var tjejer! Starka brudar!!
Det var så himla kul att vara där och insupa atomsfären runt en ultratävling. Men när jag kom hem var jag helt slut och hade antagligen en släng av feber igen för jag frös och svettades om vartannat.

Nu ska jag packa för imorgon åker vi till Djerba i Tunisien! Vi hörs om en vecka!
Bye bye!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar