Jag skriver...

söndag 18 juli 2010

Milvecka och smultronställen

Min plan denna vecka var att springa ett par långa pass ett par dagar i rad. Det blir inte alltid som man tänkt sig. Det blev trots allt en bra vecka med många mil. Igår hittade jag en runda som blev nästan exakt en mara, 42,8 km. Det regnade men var varmt och Annica mötte upp i Björneborg så jag hade sällskap halva vägen. Första halvan gick i 5:45-fart. Andra halvan ökade jag så snittfartan för hela rundan blev 5:37. Det kändes himla bra och idag känner jag inget av det passet utan ska ut en kortis om nån timme. Så det blir över 12 mil denna veckan. Det känner jag mig nöjd med. Nästa vecka kommer barnen och då ska vi till Sälen ett par dagar och det kommer bli en återhämtningsvecka utan långpass. Det har nu blivit 20 mil på två veckor så det passar ju utmärkt med en lugnare vecka.


Man hittar många fina smultronställen som löpare. Igår luktade det smultron när vi sprang hem så vi stannade och käkade lite. MUMS! Idag tog jag bilen tillbaks och plockade, så nu står det en smultronpaj på avsvalning till senare. :p



Man behöver mer sömn när man tränar mer. Jag var galet trött i slutet av veckan och nu i helgen har det blivit runt 11 timmars sömn båda nätterna. Det är så skönt att slippa stressa upp på morgonen. Även om jag gillar mornar och den magiska stämningen som naturen har då. Men jag gillar också att vakna till, krypa in i min älsklings famn och somna om ett par timmar till för att sedan käka frukost i lugn och ro. Det är också livskvalité!

Livet ler mot mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar