Jag skriver...

torsdag 17 mars 2016

Urladdad

I flera månader, ja nästan ett halvår, har fokus varit att springa långt i Espoo i februari. Tidiga mornar o många mil har det blivit. 100 mil på årets första 2 månader för att specificera.

Det gick ju bra i Finland och jag är väldigt nöjd och glad.
Första veckan efter tävlingen vilade jag helt. Bara njöt av att vara ledig.
Andra veckan var det dags att smyga igång träningen. Det blev nåt litet löppass och så en massa skidor i Idre, förstås.

Nu är vi inne på tredje veckan och jag har fortfarande inte kommit igång riktigt som förut. Jag njuter när jag springer men själva suget har liksom inte infunnit sig än. Men jag känner att det är helt ok. Det får vara så. Jag tar det som det kommer. Det är ingen brådska.
Det var ju en riktig urladdning o då är det ok att va lite "tom" ett tag.

Framöver då, jag har lite funderingar att springa tec men sen är det ju så klart Olympian Race i Grekland som hägrar. Det ser jag fram emot. Revansch! Nu ska jag springa hela banan och ingen dum stressfraktur ska få sätta käppar i hjulet.

Dags att ladda om!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar