Jag skriver...

torsdag 10 mars 2016

100-mila service

Tripmätaren för löpning för året har slagit över till 100 mil så jag bokade tid för lite service. En rejäl omgång hos massören Jonas på Sveamagasinet. Jag brukar gå dit men nu var det riktigt länge sen. Han är duktig och går igenom både rygg och ben. Det gör jäkligt ont och jag ojjar mig. Men efteråt känner jag mig som en gummimänniska och är nästan som ny.

Det har varit och är fortfarande en intensiv period på jobbet med mycket skrivbordsarbete och deadlines. Ibland jobbar jag så det brinner i nacke och axlar. Inte bra, jag vet.

Jonas tyckte att mina ben kändes bra, några muskelfästen var lite ömma fortfarande, men i övrigt var de helt ok. Det som var värst var nacke och axlar. Där fick han greja en bra stund.
Så jag drar slutsatsen att det är bättre att springa långt än att sitta vid datorn. Kroppen är skapt för att röra på sig.

I skrivande stund sitter jag i bilen på väg till Idre. Nu blir det skidåkning hela helgen, både utför och på längden. Det ska bli helt underbart, dessutom i solsken. Och med alla mina killar. Det kan omöjligt bli bättre.

PS, det har inte varit så många 24h i år än så just nu njuter jag av att stå längst upp på listan.
World Ranking 24 h women 2016! ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar