Jag skriver...

måndag 27 oktober 2014

Mtb-fräknar

Det blev två fina turer i skogen med cykeln i helgen. Men det är blött och snorhalt i skogen!

I lördags tog sambon och jag ut våra mtb för första gången tillsammans sen i våras. Vi hade inte lång tid att disponera innan vi skulle iväg men det skulle bli en lagom tur.
Men i skogen var det blött och jättehalkigt! Däcken kanade på de blöta rötterna och stenarna. Jag som hade övat bort lite av min feghet har glömt bort det helt under den här tiden då jag inte kunnat cykla.

De här två faktorerna, halkiga rötter och ringrostigt cyklande gjorde att farten sjönk avsevärt. Och när farten sjunker så halkar man ännu mer. Blir mer rädd och åker ännu långsammare och så är den onda cirkeln igång.
Men det var en fin tur i alla fall!
Fräknar av lera
Foto: Privat
Söndagens tur blev en blåsig historia. Jag trampade på, på fina små gräsvägar och grusvägar. Hoppade över ett och annat träd och njöt i min ensamhet. Också en fin tur.
 
Ååååå Hopp!
Foto: Privat
Jag har också blivit attackpussad av pappas hund i helgen. Det resulterade i ett fint jack i näsan.
Hon är en mycket glad hund. :)
Aj på näsan!
Foto: Privat
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar