Jag skriver...

tisdag 7 april 2015

Hej igen!

Hallå hej!
Jag ser på statistiken att det fortfarande finns läsare kvar. Va roligt! :)

Här kommer en kort lägesrapport.
Först och främst har jag fått medicin och mår mycket bättre. Det är fantastiskt skönt. :)
Rogivande vid Vänerns Strand
Foto: Privat
Jag springer en del. Antal km per vecka varierar men oftast hamnar jag runt 6-8 mil. Det längsta passet jag gjort hittills är 22,5 km. Det kändes riktigt bra.


Jag har köpt hoj! En tanke jag haft i många, många år är att ta mc-kort. Nu har jag bestämt mig för att genomföra detta. Jag har köpt mig en Kawasaki ER-6n. En gul. Jag sa från början att jag ska inte ha en gul mc. Sen köpte jag en. Nåja. Den syns bra på vägarna och jag gillar den.
Min racer-kyckling och jag
Foto: Privat
Så nu övningskör jag så fort jag får tillfälle. Jag har genomfört Risk-ettan och den 6 maj kommer jag gå Risk-tvåan. Den 13 maj är dags för teoriprov. Håll tummarna för mig!
Därefter uppkörning nån gång.

Jag cyklar också.
Träningen för Vätternrundan är igång och jag har tagit ut racern. Är just nu i tankarna att skicka in en anmälan till Valmet-rundan som ett bra långpass inför Vättern.
Sen kör jag lite mtb också. Igår var vi över till Karlstad och cyklade runt på fantastiska stigar. Färden gick delvis på Kilsleden. Jag blev riktigt sugen att springa där igen snart.

Idag har jag fjärilar i hela kroppen! Jag ska springa långpass! För första gången sen förra året. Hela Järnleden ska avverkas och det kommer bli över 30 km. Jag har packat min vätskerygga och är laddad till tänderna. Med skuttande steg tar jag mig fram och räknar ner timmarna till vi ska ge oss av. Det ska bli helt underbart i vårvädret, tillsammans med en go vän!
Laddad!

1 kommentar:

  1. Men man måste ju säga till att man börjar skriva igen 😉

    SvaraRadera