Jag skriver...

torsdag 3 juli 2014

Skavsår på låren

Jag flexade ut lite tidigare idag för att hinna simma innan allt skulle ordnas med barnens tältövernattning. 

Parkeringen vid badhuset visade att där är ett populärt ställe. Men arenan innehåller både badhus, gym, fotbollsplan och lekland så jag hoppades på att alla besökarna var på leklandet. :)

I kassan frågade jag och tjejen berättade då för mig att det var väldigt många som badade.
Hon erbjöd mig eget omklädningsrum och pengarna tillbaka om det skulle va så mycket folk att det inte gick att simma. Men det skulle finnas banor för motionssim.

Jag klädde om och gick ut. Och visst var det mycket folk. Men 2 banor var tomma?! Jag fick en helt egen bana. Så jag drog igång och simmade. Precis som i tisdags kändes det riktigt bra. Tid och längd försvann. Jag bara simmade. Härligt!

I tisdags upptäckte jag att dolmen skaver på låren. Dagens simmig gjorde inte saken bättre. Vet inte vad jag gör för fel eller varför. Men det är varken snyggt eller bekvämt. 
Jag kollade inte på klockan nåt utan simmade tills jag kände att jag var klar och var tvungen att dra hem. 
Det blev 54 minuter idag och 2550 meter.
Jag börjar kunna crawla fortare nu än jag kan simma bröstsim. Coolt... ;)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar