Jag skriver...

tisdag 14 februari 2012

Morgonlöpning

Förra veckan när jag skulle springa på morgonen vaknade jag 2 minuter före klockan, just det pratade vi om igår innan vi somnade, jag och sambon. Så kanske just därför vaknade jag flera gånger inatt och kollade på klockan. När det sen var dags att kliva upp var jag supertrött. Men när jag tittade ut och fick se att det kommit mer snö och bara var 2 minusgrader såg det så vackert ut att jag piggnade till lite.

Med träningsvärken från hell tog jag mig ut i snön. Det var så otroligt fint ute. Det fanns ingen som helst stuns i stegen, stumt och stelt och träningsvärken sitter i hela kroppen. Allt från den där styrketräningen i söndags. Jag har ont i nästan hela kroppen.

Jag tog det väldigt lugnt, försökte njuta och joggade runt på delvis plogade cykelbanor och delvis snöpulsande. Det var små traktorer och lastbilar överallt som plogade. Jag vill verkligen hylla alla vardagshjältar som är uppe i ottan och plogar våra vägar! Klockan vara bara strax efter fem när jag gav mig iväg och ändå är det mesta av våra större gator redan plogade, även gång- och cykelvägar. Dagens hyllning går till alla plogare.

Nu hoppas jag träningsvärken släpper lite så jag kan köra tufft på spinningpasset på lunchen.

3 kommentarer:

  1. Känner igen det där med träningsvärken. Först idag känner jag mig återställd efter ett dubbla styrketräningspass i torsdags.

    Vad duktig du är som kommer upp och ut på morgonen!!

    SvaraRadera
  2. Blir verkligen imponerad över att du går upp kl 5!!! för att ge dig ut och springa! :-)

    Jag skulle oxå vilja... men är så galet morgontrött. :-(
    (när klockan ringer på morgonen känns det som att inget i världen kan få mig att komma upp tidigare än i absolut sista sekund)

    Blir lite nyfiken på när du går och lägger dig? (för att orka greja att komma upp så dax och sedan hålla dig pigg resten av dagen)
    Har du nåt knep?

    undrar
    Magdalena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Morgonpass måste man vara bestämd på. Det går inte att tveka, då är sängen för skön. Upp när klockan ringer och iväg. Utan att tänka. :)

      Jag brukar lägga mig strax efter 22. Somnar väl oftast mellan 22-23 men det kan bli tidigare också ibland. Det är skönt att sova.

      Radera