Jag skriver...

torsdag 9 februari 2012

Lär känna mig del 4

Mina favoritträningskläder
Vad man har för kläder och utrustning är viktigt oavsett idrott. Det är inte kul att springa ultralöpning i ridstövlar tex eller tävla i simning med slalompjäxor på. Här följer en lista på mina favoriter.

Utomhusträning på vintern:
  • Smartwool underställströja i 100% merinoull. Den håller mig varm trots att den är blöt, ger mig inget skav och användes under första delen av UTMB i höstas.
  • Craft Stormtights. Vindtåliga framtill och ett med mjukt tyg baktill gör att de håller mig varm samtidigt som jag kan röra mig obehindrat. Enda nackdelen är att de är så höga i midjan så jag måste dra till snöret så hårt långt upp i midjan så att det skaver på höftbenen. Annars vill jag gärna ha brallorna på höften och med dessa får jag häng då. Häng = skav
  • Jacka från Newline som jag fick i goodiebagen på Jättelångt. Sitter perfekt och har fickor där jag behöver.
  • Fleeceväst. Jag använder en fleeceväst som jag köpt på ICA Maxi för en femtiolapp. Den fungerar som komplement när det är kallt ute. Värmer gott! 
  • Tröja i ullfrotté. Bra när det är kallare.
Utomhusträning på sommaren/inomhus på vintern
  • Min löparkjol tycker jag enormt mycket om. Den sitter helt perfekt, ger inget skav och är riktigt snygg. Helst skulle jag vilja ha några nya, gärna från Love Running.
  • Korta tights från Nike. Lagomt tjocka, inga sömmar och inget skav
  • Långa tights från Craft. Bred skön resår upptill. Låg modell som sitter på höftbenen och inte ända uppe i armhålen som vissa tights gör.
  • Linne från Reebok

Favoritlinne och favoritkjol på Bislett. Foto: Evelina Rundqvist
Underläder
  • Craft windstopper-trosor. Sitter ganska bra och håller framsidan varm. Tyvärr håller jag Mia där om att det är rumpan som blir mest kall. Någon lösning på problemet har jag ännu inte hittat.
  • Trosor från Ullmax. Tunna, sitter bra och till ett bra pris där man dessutom bidrar till föreningsverksamheten.
  • Sport-BH från Funbeat. Inbyggd pulsmätare ger inget skav och den sitter bra.
  • Sport-BH från Shock Absorber. Sitter otroligt bra!
  • 2-layerstrumpor från Newline. Räddar mina fötter blåsor, lite längre.
Tillbehör
  • Buffar. Det absolut bästa och mest användbara plagget. Jag har buffar i olika färger och olika material. Ull på vintern och tunnare på sommaren. Använder som mössa, halsduk, pannband mm mm.
  • Vantar. Jag har köpt ett par från Stadiums eget märke SOC. De fungerar väldigt bra och är sällan varken för varma eller för kalla.
  • Airtrim, mitt gristryne.
Skor kommer i ett eget inlägg. :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar