Jag skriver...

torsdag 10 april 2014

Tillbaka

Idag känns benen nästan som vanligt och jag drog ut på ett lunchpass. Det var rätt varmt ute så jag fick stanna och plocka av ärmarna till jackan. Jag sprang uppför Harberget och vidare Sättraleden mot Sättrastugan. Det var riktigt blött på stigen och att hålla sig torrskodd var mer eller mindre omöjligt.

Jag hade ställt in klockan att visa distans och tid. Jag är ju fortfarande i "återhämtningsmode" och sprang bara i skönfart. Jag balanserade på spänger, hoppade över träd, kryssade mellan lerpölar och njöt. Skogen och stigen är min vän. Så himla gött!

Rullade sen på, nerför grusvägen tillbaka mot jobbet. Tänkte på Tjädertuppen som brukar va ilsken och jaga människor, eller på Björneborgsbjörnen som stryker omkring i skogarna där. Men jag såg ingen av dom.

15 km härlig löpning och benen kändes helt ok. Inga stapplande steg idag och farten blev dessutom högre än jag trodde. Det är ett bra kvitto. :)




I'm back!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar