Jag skriver...

måndag 14 april 2014

Fyra mil och en paddling

Det en sagolik morgon i morse. Solen sken och det blåste nästan ingenting. Jag kunde inte låta bli att springa. Jag valde vägen längs med vattnet. Det var så fint!
Foto: Privat

Foto: Privat
Jag tog några turf'ar på vägen och styrde sen upp på grúsvägen mot jobbet. Det gick lätt idag och jag kom pigg och glad till jobbet.

Efter arbetsdagen klädde jag mig återigen i springkläder och sprang ner till Jörgens stuga. Där var det tänkt att vi skulle paddla lite. Vi har bokat in paddelträning nu inför Åre Extreme Challenge. Det blir ju så himla mycket trevligare om man är mer tränad på det man ska göra.

Jää! Jag orkar lyfta en kolfiberpaddel!
Foto: Privat
Foto: Privat
Men Vänern var lite busig och blåsig idag och jag vill ogärna bada så här tidigt på säsongen så vi tog det säkra före det osäkra och paddlade mest fram och tillbaka i viken och övade teknik. Efter en timme var vi nöjda och packade ihop.

Jag tänkte springa hem, och det gjorde jag också. Det gick lätt att springa (igen) och vips så var jag hemma igen, med 4 mil löpning och en timme paddling i kroppen. En riktigt bra start på veckan!
Löpningen hamnade dessutom i 5-fart. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar