Jag skriver...

fredag 25 april 2014

Morgonlångpass

Som ni som hängt här ett tag vet, så gillar jag morgonpass. Det är tack vare Laila som jag hittade tjusningen i det. Hon beskriver det härliga i morgonpassen på ett bra sätt så jag testade och föll som en blind takläggare. Det är ju helt underbart!

I morse ringde klockan redan 4.38. Klockan 5.00 startade jag igång min klocka ute och sprang för att möta morgonens springkompis.
Planen var 30 km och vi styrde stegen mot Hultet och vidare över Niklasdamm.
Himlen var jättefin. Rosa...
Fin himmel
Vi sprang den sega uppförsbacken till Bergsjön och vidare på de böljande grusvägarna fram till Ölme.
Där blev det morgonkaffe vid macken innan vi fortsatte hem igen.
Jag räknade lite fel och det råkade bli lite drygt 37 km istället. Men det gör inget!

Kaffe. Mums!
Snittfarten hamnade på 5.15 och det kändes som en väldigt behaglig fart. Grusvägen badade i sol och vi hade det så trevligt.
En riktigt bra morgon!

1 kommentar: