Jag skriver...

onsdag 9 april 2014

Igång

Springgrejerna som jag tog med till jobbet igår kom till användning idag. Jag bokade löpdejt med Jörgen.

Med stapplande steg sprang jag iväg mot vår mötesplats. Stela, stumma lår. Men det gör inget. Jag är så himla glad efter helgens vinst så de kan gott göra lite ont, de däringa benen.

Jörgen skrattade gott när han såg min sköna löpstil. Men det blir nog bättre när jag blir varm, tänkte vi. Och det blev det också.

Vi sprang stigar, obanat och genom träsk. Vi klättrade över nyavverkad skog och vi hade kul. Det är viktigt. Det måste man ha. Jag glömde nästan bort att det gjorde ont i benen och det gick lättare och lättare och springa.

Vi mötte Herr Vänern och sprang lite beachrunning innan vi vände tillbaka över träd, ris och träsk.
Herr Vänern o jag.
Foto: Privat
Nu är jag igång igen och jag längtar efter att springa mera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar