Jag skriver...

söndag 8 december 2013

Årets kortaste

Helgen och en hel vecka har passerat utan att jag gjort nåt i träningsväg. Det är inte så vanligt i mitt liv. Men just nu är det nödvändigt. Jag har inte kunnat välja.

Fredagen tillbringades i Sunne tillsammans med kollegorna. Julbord, julshow med Top Cats och hotellövernattning. Mysigt, särskilt eftersom jag får ha med min sambo (eftersom vi jobbar på samma företag).
Lördagen och söndagen spenderades hemma. Tapetseringen av en vägg och annat röj.
Dagens simning ställde jag in eftersom jag (återigen) vaknade med dunkande huvud och kände mig krasslig. Tråkigt.

Söndag kväll nu när sambon drog iväg på sin träning tänkte jag ta mig en promenad. Jag hade ju knappt varit utomhus sen i tisdags. Ute hade det kommit en hel del snö så jag gick ut och borstade av bilen och skottade runt den först.
Sen gav jag mig ut en sväng. Hade pulsklockan på och kollade extra. Jag kunde inte låta bli att jogga en liten bit. Årets kortaste löppass har således gjorts, 1,4 km!
Pulsen låg lågt och vackert så kanske är jag på väg att bli frisk?! Hoppas det!

Imorgon är det ny vecka som jag hoppas innehåller lite mer rörelse och utomhusvistelse.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar