Jag skriver...

tisdag 2 april 2013

Över 9

4 dagar påskledigt. Galet skönt! Tid för mer samvaro och tid för mer träning. Trevliga middagar, mera sömn och långa frukostar. Åh, det har verkligen varit gött.

Jag har fått till rätt bra träning under påsken. Över 9 mils löpning.
Först ett bra och vackert morgonpass till jobbet på skärtorsdagen.
Långfredagen bjöd ju upp till lite fart. Nästan 15 km i under 5-fart. Det är sällan jag springer så fort.
Påskafton startades med ett trevligt långpass över 3 mil.
På påskdagen drog jag iväg själv på lätta ben och fick till över 25 km.
Avslutade påsken med gårdagens kvalitetspass i solen och snön. Fötterna for åt alla håll och pulsen var hög. Men tusan va gött det var. En riktig höjdare!
Det kändes som om jag hade turbo när jag kom ut på slät väg igen och höll strax över 5-fart de sista 5 km'arna hem.

Över 9 mils löpning alltså, varenda meter i solsken. Det är ju så vackert väder varje dag så jag blir nästan tårögd.
En bra påskledighet helt enkelt. Hoppas ni har haft det lika bra!





1 kommentar:

  1. blev drygt 10 mil för mig +
    6 mil cykel, även här alla milen i solsken. :-)

    SvaraRadera