Jag skriver...

tisdag 30 april 2013

Snigel

Den kan ha olika färger.
Den har ögonen på skaft.
Den går aldrig hemifrån.
Den lämnar spår efter sig.
Den kan sätta fast sig på väggar och tak.

Veckans läxa för sonen var att beskriva något utan att säga vad det var. Att vara lite klurig. Så här skrev han. Kan ni gissa vad det är? Svaret är snigel. :)
Och just som en snigel kände jag mig i morse när jag sprang till jobbet.

Igår kväll drog jag till gymmet. Det var länge sen jag var där nu. Började med att ro i en kvart. Blev riktigt varm och körde sen några av mina övningar från mitt program. Mötte sen upp Fredrik och vi gjorde några övningar ihop innan vårt pass skulle börja. Vi var nämligen anmälda till crossfit.

Vi hämtade de grejer vi skulle ha och efter en kort uppvärmning var vi igång. 5 övningar med 40 sekunder på varje. 4 varv. Dödsjobbigt!
Sen tog vi en kort vattenpaus och ändrade på några av övningarna innan det var dags för de sista 3 varven.
Alltså jag var verkligen som en blöt trasa när jag gick därifrån. Fast jag bor 200 meter från Arenan tackade jag ja till skujts av Fredrik hem.
Duschade, fick i mig lite att äta och dunsade sen ner i säng.

Imorse var det inte med spänstiga steg jag drog iväg mot jobbet. Men det gör inget. Absolut inte. Meningen med snigel-joggen var att få lite blodcirkulation i mina stela ben och det lyckades jag med.
När jag kom till jobbet kände jag mig mycket piggara och rörligare.

Det känns att bål och ben fick sig en rejäl omgång igår. Gött!
Nu blir det vila fram till torsdag morgon. Då har Ulrica och jag en morgonlöpardejt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar