Jag skriver...

måndag 22 april 2013

Att byta om

Jag springer oftast bara när jag vill, har tid och lust. Men ibland tar det emot lite och jag tvekar. Ger jag mig ändå ut blir det oftast bra i slutändan och jag känner mig nöjd.
Tvekar jag så brukar jag alltid byta om först. Och när jag ändå är ombytt kan jag ju lika gärna ta en runda.

Just nu är det supermycket på jobbet igen. Jag hade planerat att springa på lunchrasten. Huvudet dunkade av alla sysslor och det skulle bli skönt att lufta benen och rensa hjärnan lite. Eller?!
Samtidigt kände jag mig stressad över den tid som skulle gå åt. Men som jag brukar, så jag gick ändå och bytte om.
Tittade mig i spegeln, skakade lite i huvudet och bytte om igen. Tog en kortlunch istället och fortsatte jobba.

När jag kom hem ringde barnen och sa att de inte skulle komma hem förrän senare så jag tog kontakt med Annica och bestämde träff för en löptur. Det blev en riktigt trivsam och trevlig tur på en mil innan vi skildes åt och jag fortsatte en bit själv och hem.

Annica och jag på Jubileumsmaran.
Slutet gott, allting gott. Arbetsuppgifterna blev gjorda och jag fick trevligt sällskap på min löptur. Dryga 17 km till samlingen. :)

Det som grumlade tillvaron lite var mina nya skor som sakta äter upp min häl. Det är inte bra...

1 kommentar:

  1. Prova plocka bort plastbiten som Rune gör.
    http://www.loparlarsson.se/content/view/45/55/

    SvaraRadera