Jag skriver...

söndag 21 april 2013

Sega ben

Jag sökte sällskap till ett lite längre pass idag i vår Facebookgrupp och fick napp av Lasse. Han ville följa med i 10-12 km. Jag packade med vatten och hörlurar att koppla in när Lasse dragit hem och vi möttes upp.

Solen sken ute och det var verkligen jättehärligt. Men fredagens lätta ben var som bortblåsta och det gick rätt segt. Jag tyckte också att jag flåsade extra mycket. Ingen bra kroppskänsla.
Men stegen styrde oss på för mig nya fina skogsstigar så humöret var ändå på topp! Vi babblade på om det mesta och km'arna blev fler och fler.
Det var blött och slaskigt i skogen men det gör inget. Jag gillar ju gegga!

Det blev lite längre än de 10-12 km som var planerade för mitt löparsällskap och vi var tillbaka först efter 20 km. Men då valde jag också att springa hem. Satte mig med en stor kaffe på balkongen i solen istället. Det var också rätt gött!

Det blev bara 7 mils löpning den här veckan. Men det är ju rätt mycket bättre än 5 mils löpning. ;) Nästa vecka är sista veckan jag kör på som vanligt innan det är dags att skruva ner lite inför VM.
Bara 3 veckor kvar nu...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar