Jag skriver...

lördag 27 april 2013

Koppad

Jag har varit tillbaka till CAM, Karlstads alternativmedicin ett par gånger nu. Jag har fått akupunktur med ström i, i mina baksidor och på rumpan.
Inte alltför snygg underifrån i bänken...
De har konstaterat att jag är för stark i framsida lår och behöver träna mer baksida. Det gjorde tydligen att baksidan måste vara i utdraget läge mera så därför känns den stel. Jag har fått övningar som ska stärka höften och baksida lår som jag ska göra för att lösa det mer långsiktigt. Det är skönt.

Det ser ut lite som om det ligger falukorv i ett upp och nervänt glas. Men det är bara min hud. :)

I dagsläget känns kroppen bra och för att öka blodcirkulationen fick jag koppning på mina baksidor.
Jag har aldrig varit med om det tidigare. Det kändes lite skumt, gjorde inte ont och lämnade stora sugmärken på mina ben. Tur att det är byxsäsong! ;)

Fina sugmärken

Koppning (hämtat från CAM's hemsida.


Koppning är en behandling som har använts inom kinesisk medicin i över 4000 år och finns i dag i de flesta länder. I korthet går det ut på att vi med hjälp av sugkoppar skapar ett undertryck i huden. Det i sin tur påverkar bindväven i muskler och underhud, och den ökade blodcirkulationen i bindväven hjälper till att snabbare transportera bort gifter och slaggprodukter.

Nästa fredag ska jag tillbaka en sista gång för att se så jag är fullservad och fit for fight för 24 timmars löpning.

1 kommentar:

  1. Har också testat koppning men tyckte inte det gav ngt, ser kul ut iaf =) Lycka till på loppet!

    SvaraRadera