Jag skriver...

lördag 29 december 2012

Öm

Benen är möra, ja hela kroppen faktiskt. Imorgon lär jag ha en grym träningsvärk i ben och armar. Knän kommer nog va blå... Fyra timmar i backen med snowboard för första gången, satte nog sina spår.

Men det var riktigt kul, och lite svårt. Tyngden ska va på främre benet men min kropp vill ha den på det bakre benet. Trots att jag tänkte "fram-fram-fram" hela tiden, lydde inte kroppen. Inte ens när jag åkte runt och sa det högt för mig själv. Haha!
Jag fick ändå till några rätta svängar till slut. Och jag kommer fortsätta öva.

Sambon har kört bräda i 17 år så jag fick en teorilektion igår kväll, och med ett tålamod av guld har han hjälpt mig idag. Samma gröna backe, om och om igen. :)

Sista åket var benen som gele och musklerna skrek av utmattning. Jag ramlade mest hela tiden så då var det dags att åka hem. :)

En riktigt bra och trevlig dag, även om vädret kunde varit bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar