Jag skriver...

onsdag 26 december 2012

I skorna

Imorse när jag vaknade satte jag mig i soffan med en kaffe. Sambon sussade så sött. Efter en stund bestämde jag mig för att provspringa en tur.
Vi brukar ändå inte äta frukost direkt efter vi vaknat så det passade bra med en milsrunda så skulle det bli lagom frulletajm när jag var tillbaka.

Det var nån plusgrad ute och småregnade. Jag tassade långsamt iväg ut mot skärgården och Picasso. Det var riktigt halt på sina ställen.

Jag sprang extremt långsamt och hade hela tiden koll på pulsen. Den låg stadigt på samma nivå, kanske lite högre än vad den borde i den farten, men ändå helt ok.

Jag kom hem efter nästan 11 km på en timme, till nygjord tacoomelett och nybyggt kaffe. Mycket gott! :)

Så imorgon kanske jag vågar mig på liiite längre än en mil. Kanske.



Gammal bild från när Jörgen och jag sprang över isen under mellandagarna.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar