Jag skriver...

fredag 7 oktober 2011

Myshelg på g

I eftermiddag åker sambon och jag till Jönköping på myshelg. Det ska bli otroligt skönt. Bara njuta av varandra, käka hotellfrukost, ta en kaffe på ett mysigt café, bada i relaxavdelningen och gå på bio.

Kärlek! <3 Foto: Privat
Dagens löppass är därför redan avklarat. 10 sekundmeters vind hjälpte mig framåt och såg till att jag fick mer träning på samma sträcka (motvind) i morse. Foten var lite stel den första km'ern men sen gick det bättre.
En dryg mil senare anlände jag hemma och för en gångs skull åt jag frukost hemma. Det är rätt skönt att ta det lugnt hemma en stund innan jobbet märkte jag. Annars brukar mina mornar se ut så här:

Barnfri vecka:
Klockan ringer 6.15
Upp och på med kläder, linser och smink.
Cyklar 1 km
Stämplar in på jobbet 6.40
Barnvecka:
Klockan ringer 6.30
Upp och på med kläder, linser och smink.
Klockan 7.00 åker vi hemifrån.
Cyklar 3 km uppför till fritids.
Cyklar 3 km nerför till jobbet.
Stämplar in 7.30

Så jag är inte hemma så länge i vaket tillstånd på vardagarna innan jobbet. Idag kom jag hem ca 6.45 och var inte på jobbet förrän 8.10. Det var gött att äta frukost hemma men baksidan är ju att det blir minus på flexen idag, men det är det värt ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar