Jag skriver...

torsdag 20 oktober 2011

Halkigt åt Bambi

4 grader kallt, stelt, halt och med träningsvärk i hela kroppen. Inget pass att skriva in i historieböckerna direkt. Men nu känns det skönt och jag jag har tid över att gå på spinning och SBU (styrka, balans, uthållighet) på Galaxen i kväll.

Jag tvivlade många gånger imorse innan jag gav mig ut. Jag var jättetrött och hade gärna sovit ett par timmar till. Men när jag väl kommit upp ur den varma, sköna sängen finns det ingen återvändo och det är bara att ge sig ut. Termometern visade -4 vid Netto och det gjorde det riktigt halt efter gårdagens regn och jag fick springa på gruset bredvid asfalten på flera ställen.
11 km på en timme är inget racerpass men ändå fina km'ar till samlingen.

Nu, en varm dusch och en kopp kaffe senare känns det mycket bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar