Jag skriver...

söndag 2 oktober 2011

Min farmor

När jag var liten var jag hos min farmor och farfar efter skolan tills mina föräldrar slutade jobbet. De bodde i samma kvarter som oss. Det var en härlig tid. Farmor gjorde alltid jättesmaskiga pannkakor och våfflor. Och så var hon jätteduktig på att göra filbunke. Hon hade alltid filbunke i kylskåpet, i alla storlekar. Jag brukade äta med lite socker på. Sen, efter att jag tagit första skeden, då blir det ett hål där, fyllde jag det med grädde. Det var himlans gott!
I fredags när jag var och handlade köpte jag filbunke. Frukosten imorse bestod alltså av filbunke med grädde (utan socker). Det smakade inte riktigt som farmors filbunke men nästan. Grädde hällde jag så klart på, och det kändes som om farmor satt bredvid mig när jag åt. Min farmor... Jag saknar henne. <3



- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar