Jag skriver...

torsdag 6 oktober 2011

Långpass

Igår var det två anmälda till min löpgrupp. Direkt efter jobbet stack vi och handlade och anlände hemma 16.15. Löpgruppen startar 17 så nu var det bråttom att hinna fixa mat. Men jag hann, och med bacon och blodpudding (jag vet att det är för många kolisar i det för strikt LCHF'are, men det struntar jag i :) ) i magen ramlade jag in på gymmet nån minut i fem.
Jag packade min Salomonrygga med vatten, nötter och en bit ost. Jag tänkte nämligen få ihop ett långpass efter min löptur med gruppen.


Jag hade bara tänkt ta ett vanligt distanspass med dom, på ca 10 km. Vi klarade av 11 km med ett snitt strax över 6-fart. Bra kämpat tjejer!
 
Efter att jag lämnat av dom tog jag min rygga och satte på min nya ipod och drog iväg i en skön fart. Ut längs med Mariebergsviken och vattnet.

En bild från samma ställe på våren.
Jag följde cykelvägen och rundade stadsbondgården. Där stannade jag nån minut och käkade en näve nötter och drack vatten. Jag dricker mycket mer vatten nu med LCHF-mat. Jag blir jättetörstig under passen, detsamma gäller sambon. Och så svettas vi båda mycket mer under träning.
Längs vägen vid Östervik började det skymma och jag drog på mig reflexvästen och lunkade på in mot stan igen. Nu började det tryta i vattenblåsan och jag hade druckit 1,5 liter på 1,5 timme. Jag tog vägen över Stenstalid och chansade på att Sirkka var hemma så jag kunde fylla vatten hos henne. Det var hon och hon valde sen att hänga med mig ut på min tur. Jättetrevligt!

Vi sprang i väg i det tilltagande regnet och fortsatte vägen runt Hultet, så jag fick använda min pannlampa. Den fick lysa väg åt oss båda. Regnet och vinden tilltog alltmer och jag kände att jag blev toanödig. Tänkte att jag beger mig hemåt, och tyckte att det räcker med ca 30 km idag. Jag hade egentligen planerat att springa lite längre men efter att jag gått på toa valde jag istället den varma duschen och kröp ner under filten framför tv'n med en kopp te.

1 kommentar: