Jag skriver...

lördag 28 juni 2014

Min ersättare

Maria ringde mig en dag i vintras. Jag var precis på väg in i duschen efter ett lunchpass. Jag bad att få ringa upp. När jag gjort mig ren och käkat lite ringde jag tillbaks. Maria frågade efter en stund om jag kollat mig mail. Det hade jag inte gjort sen innan lunch.

Jag hade fått ett mail från Outside att jag blivit uttagen att springa Transalpine tillsammans med Ted Ås. Jag tjoade och jag skrek! Alla på övervåningen på jobbet kom till mitt rum och undrade vad jag höll på med. Vad är det som händer här?
Jag skrattade och stackars Maria i luren fick säkert bestående öronskador. Alltså, jag var så himla glad. Vilken chans! En tävling jag så gärna ville göra. Nu skulle jag få chansen.

Varför hon visste detta var för att hon kom tvåa, hon var reserv. Om det skulle hända mig nåt och jag inte kunde komma till start. Men så kommer det ju inte bli, sa vi.

Nu blev det så.
Jag är jätteglad att det var Maria som fick ta min plats. En awesome ;) stark, glad och envis brud. Det kommer bli superbra.
Stort Lycka Till kompis!
Vi var i England och sprang, Maria o jag
Foto: Privat

1 kommentar:

  1. Oh vad synd! Men som sagt, det kommer nya lopp och du kommer starkare! Vad kul för Maria också!
    Kram på er!

    SvaraRadera