Jag skriver...

onsdag 4 juni 2014

Egen flytväst

Jag har köpt en flytväst. :)

Min übersnälla kompis Jörgen har snällt lånat ut flytväst till mig varje gång vi paddlat. Men nu tyckte jag det var på tiden att jag skaffade mig en egen.
Så jag letade på Addnature och hittade denna multisportväst.


Bild från Addnature.se
Den har en ficka för vätskesystem på ryggen och har andra fickor fram. Just att den är förberedd för vätskeblåsa är bra. Annars har jag haft en vattenflaska liggande rullades på botten av kajaken. Det är inte lika lätt att ta sig en slurk i farten då. Men nu blir det ändring på det.

Den verkade bra i alla fall, tyckte jag. Nu är den på väg hem till mig. :)

Nästa steg är införskaffandet av en egen paddel och en paddelkjol (ok, sittbrunnskapell), sen kanske det slutar med egen kajak. Vem vet?!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar